Til toppen
Automatisering og utvidelser økte besøks- og konverteringsraten

Automatisering og utvidelser økte besøks- og konverteringsraten

Norrøna storkjøkken har siden 1947 bygget kompetanse og blitt gode på logistikk og kundeservice. I dag er Norrøna storkjøkken en av landets ledende totalleverandører av storkjøkkenutstyr.


Selv om Norrøna storkjøkken allerede hadde en netthandelsløsning, måtte de etter en rammeavtale med en kunde se etter nye leverandører til nettbutikken sin. Norrøna trengte en partner som hadde erfaring med integrasjon med innkjøpsportaler, slik Gurusoft blant annet leverte mot Equinor sin innkjøpsportal. Gurusoft hadde også en integrasjon mot SAP og Visma som deres daværende leverandør ikke kunne tilby, og valget ble derfor enkelt.  

Hvorfor Gurusoft? 

“Gurusoft virket som en solid og god leverandør, som hadde løsninger som passet for oss” - Kamilla T. Bakkeli 

Prosjektet:

  • B2B handel med integrasjon mot innkjøpsportaler, som Equinor

  • Integrasjon mot Visma Business

Norrøna har i dag en løsning hvor produkter og data opprettes og vedlikeholdes i Visma, mens de automatisk lastes opp i nettbutikken. Denne automatiserte prosessen gir de ansatte i Norrøna muligheten til å fokusere mer på både design og brukervennlighet. I tillegg til at kundene lettere kan legge ting i handlekurven, har utvidelsen “uregistrert handel” gjort at kunden også kan handle uten å registrere seg. 

Den nye nettbutikken er i følge Bakkeli både bedre indeksert og mer brukervennlig, dette ble fort bekreftet gjennom et økt antall besøkende og en høyere konverteringsrate. 

Kommentar fra Norrøna:

“Gurusoft har mange dyktige konsulenter som er hyggelige og profesjonelle å forholde seg til.” - Kamilla T. Bakkel