Skip to main content
Til toppen
Ditech AS: Skreddersydd løsning førte til økt salg


Ditech AS: Skreddersydd løsning førte til økt salg

Ditech AS har over 30 års erfaring innen filterbransjen og lagerfører forbruksfilter og filtersystemer fra flere av verdens ledende filterprodusenter. Et stort marked og internasjonale forbindelser gjør behovet for en god nettløsning stort.


 

Med et stadig ønske om utvikling hadde Ditech behov for en ny, tilpasningsdyktig leverandør. Med produsenter fra hele verden, samt kunder og forhandlere i Norge må Ditech ta hensyn til og tilpasse mange faktorer. Ditech trengte noen som kunne levere en fleksibel løsning, som var skreddersydd til deres behov. Under søket etter ny leverandør ble Ditech presentert for Gurusoft som kunne tilby alt selskapet hadde behov for, og valget falt dermed på det. 

 

Løsningen Gurusoft presenterte Ditech er mer fleksibel og i større grad automatisert. Før leverandørbyttet måtte Ditech oppdatere produkter og artikler manuelt. Disse tidkrevende prosessene er i dagens løsning automatisert og skjer via masseoppdateringer. Endringen har også gjort det mulig for Ditech med kontinuerlig videreutvikling av nettsiden. I tillegg til større endringer hvor Gurusoft involveres, har Ditech mulighet til å jobbe selvstendig med nettsiden sin. Den nye løsningen er enklere å jobbe på og tillater Ditech å ha fokus på layout samtidig som det jobbes med produkter og utvikling av det tekniske. 

 

"Med Gurusoft som samarbeidspartner har vi mulighet til å hele tiden følge med på det som skjer, og tilpasse” - Marthe Benedikte Frydenberg, Innkjøps- og markedsansvarlig i Ditech 

 

I tillegg til å være tidsbesparende og fleksibel har den nye løsningen økt web-shop ordrene med hele 50%. Det økte antallet ordre per dag kommer også av at flere kunder returneres til nettstedet. Skryt fra kunder og forhandlere tyder på at flere er fornøyde med den nye løsningen til Ditech. Ditech har sett at flere og flere kunder bestiller uten behov for veiledning, så det kan virke som at også kundene opplever portalen som enkel. Løsningen sparer altså tid og penger gjennom økt salg via kundeportal og mindre manuell ordrehåndtering. 

 

“Det er gøy å se at endringene genererer i direkte vekst. Det hadde ikke gått hvis vi hadde blitt der vi var” - Marthe Benedikte Frydenberg, Innkjøps- og markedsansvarlig i Ditech 

 

Ditech opplever å ha fått en dedikert prosjektgruppe fra start, med prosjektleder og programmerer som tok tak i ønsker og utfordringer. De opplever også god oppfølging på alle måter i forhold til bytte av leverandør, og samarbeidet har fungert veldig godt. De har mulighet til å gjøre en del jobb selv, men synes det er viktig og bra at de har noen å prate med under større prosjekter. 

 

"Overgangen til ny leverandør gikk veldig fint, og vi er veldig fornøyd med jobben som er gjort” - Marthe Benedikte Frydenberg, Innkjøps- og markedsansvarlig i Ditech 

 



Lenker
Min side