Til toppen
Nettbutikk tar Brynje til nye høyder

Nettbutikk tar Brynje til nye høyder

Brynje har helt siden 1887 vært verdenskjent for sin kvalitet, funksjonalitet og varighet. Hovedfokuset til Brynje er praktiske klær for de som skal yte litt ekstra, særlig populære er klærne blitt for yrkesgrupper som brannmannskaper, soldater i Forsvaret og ekstremsportsutøvere.


Brynje selger klærne sine via forhandlere og da spesielt sportsbransjen. Her har det vært en enorm sentralisering og kjededannelse som har ført til at all makt har vært hos kjedene. Brynje klarte ikke å informere om sine produkter til butikksjefene og tapte derfor mye salg. Noe måtte gjøres. 

Hvorfor Gurusoft? 

“De presenterte et meget detaljert og ryddig tilbud, samtidig som referansene vi sjekket hadde gode erfaringer med dem. Vi fikk også et meget godt og solid inntrykk av de ansatte i Gurusoft.” - Anders R. Simensen, netthandelsansvarlig 

Prosjektet:

  • B2B og B2C handel

  • Integrasjon mot Visma Business

Gurusoft presenterte Brynje en netthandelsløsning hvor B2B-kunder selv kan legge inn ordre, i tillegg til at de også har muligheten til å ta ordre fra B2C-kunder. Netthandelsplattformen gir besøkende relevant informasjon om produktene og merkene, samtidig som Brynje kan takle en større ordremengde mer effektivt med samme antall ansatte. Med netthandel økte Brynje omsetningen med 50%. 

Kommentar fra Brynje:

“2016 ble vårt beste år noensinne og det hadde vi aldri klart uten nettløsningen fra Gurusoft.” - Anders R. Simensen