Skip to main content
Til toppen

Hvordan gjøre en kunde til en abonnent?

En kunde er som vi alle vet, en person som legger igjen penger i foretaket ditt i bytte mot en vare eller tjeneste. Men selv om du har en kunde, så trenger du tillatelse for å kunne følge opp han eller henne over tid. En abonnent derimot har godtatt å motta e-poster fra bedriften. I denne bloggposten presenteres tre måter dere kan oppmuntre deres kunder til å bli abonnenter!

 

Optimaliser nettbutikken

Den beste tiden å fange abonnenter på er når de er mest engasjerte i nettbutikken deres, da særlig når de befinner seg enten på landingssiden eller i kassen. Dere kan for eksempel legge til et påmeldingsskjema i topp- eller bunnteksten på nettstedet. Det er viktig at skjemaet inkluderer hvilke fordeler kunden får ved å registrere seg. For eksempel kan kunden ved å bli en abonnent få produktoppdateringer eller tidlig tilgang ved kampanjer og andre tilbud. Et annet alternativ er å legge til en avkrysningsrute i kassen som lar kundene registrere seg i nettbutikken ved et fullført kjøp. Husk å presisere at de må fullføre kjøpet for at abonnementsinnstillinger registreres.
 

Tilby eksklusive tilbud, kuponger eller rabatter

Tilbud og rabatter er gode insentiver for å gjøre kunder om til abonnenter. Slike fordeler kan enten frontes i bekreftelses-e-postene kundene deres får etter å ha gjort et kjøp eller i påmeldingsskjemaet for nyhetsbrevene deres.

Å fortelle kundene at de vil motta et insentiv er en av de beste måtene, ikke bare for å få de til å bli abonnenter, men også for at kundene returnerer til nettbutikken. Pønsk ut noen gode tilbud og rabatter som kundene deres ikke klarer å stå i mot!

Legg til en registreringsknapp på sosiale medier

Mange kunder følger favorittmerkene sine på sosiale medier for å få med seg nye produkter, kommende salg og tilbud o.l. Disse kanalene er svært lønnsomme når det kommer til å konvertere kunder til abonnenter. Kundene som følger et brand på instagram er allerede opptatt av å følge med på nettbutikken gjennom sosiale medier. Disse kundene kan med andre ord være lettere å konvertere enn andre kunder. For eksempel kan dere på instagram inkludere lenker i biografien, da blant annet en lenke som leder besøkende til et registreringsskjema for e-postlisten. På samme måte kan dere inkludere en oppfordringsknapp på deres Facebookside for å oppmuntre følgerne til å registrere seg som abonnenter også. 

 

E-postmarkedsføring er en av de mest effektive måtene å drive salg på. Ikke kast bort tiden, kom i gang med å bygge abonnentlisten helt fra bunn. Etterhvert som flere melder seg på kan dere sende e-poster med kun noen få klikk. 



Andre artikler du kanskje vil like


ALT BEGYNNER MED VALG AV RIKTIG NETTHANDELSPLATTFORM



Vi er kjent for å snakke forretning, ikke teknologi, med våre kunder. Etter en samtale med Gurusoft, eller en av våre mange kunder, vil dere se nye muligheter for digitalisering og økt konkurransekraft i deres verdikjede.

Brukerdrevet produktutvikling med kort vei mellom kunde, support og utvikler gir oss en unik mulighet til å utvikle brukervennlige og tidsbesparende  bransjeløsninger. 

Fagkunnskap og innovasjon, med tilhold i netthandelsbyen Sandefjord tar vi pulsen på netthandelen hver dag. Vi brenner for vårt fag, våre produkter og suksess for våre kunder!

 

Kort presentasjon i Google Slides

Lenker
Min side