Skip to main content
Til toppen

Når er tiden inne for å skaffe seg PIM
(Product information Management) ?



Kunder søker og etterspør produktinformasjon som aldri før, og dette setter nye krav til deg som distributør av varer og tjenester på nett. Løsningen ligger ofte i et solid verktøy for håndtering av produktinformasjon, og med Gurusoft PIM sørger du for et godt utgangspunkt. Men når kan man vite om tiden er inne for å skaffe seg et PIM verktøy? Her kommer vår lille PIM-guide!


Hva er PIM?

PIM (Product Information Management) er en prosess som åpner for en sentral håndtering av produktinformasjon. Programvaren administrerer informasjonen på tvers av en virksomhet, og klarer å håndtere all informasjon som kreves for markedsføring og salg av produkter gjennom distribusjonskanaler. PIM gir deg med andre muligheten til å samle og dele all din produktdata fra kun én plattform.

 

Kundene setter nye krav til produktinformasjon. Godt innhold og solid informasjon skaper gode kundeopplevelser!

Product Information Managements rolle i ecommerce

Hvorfor er det nødvendig? 

Et godt PIM verktøy kan være en avgjørende faktor for nettbutikken. God organisering og konsekvent bruk av produktinformasjon er viktig for å gi kundene en god handleopplevelse. PIM kan hjelpe deg med å skape nettopp dette, altså nettsider med engasjerende og relevant innhold. I ecommerce er PIM spesielt relevant for forhandlere som bruker flere kanaler, ettersom PIM blir administrerer på et sentralisert sted. 

 

 

Gurusoft PIM

Et godt PIM-verktøy bør være en avgjørende faktor når du velger leverandør av løsning for netthandel. Gurusoft PIM gir deg ikke bare full kontroll på produktinformasjonen, med både vedlikehold og masseoppdatering som en del av netthandelsplattformen. Det er også et verktøy for innholdsmarkedsføring. I tillegg tilbyr Gurusoft unike integrasjonsløsninger, bruk av flere kanaler og mulighet for å samle alt i én felles produktdatabase for flere språk, valuta og nettsteder. 


Når har du behov for et PIM verktøy?

Jobber du med varehandel og selger produkter videre, har du mest sannsynlig behov for PIM. Sjekk ut listen under for å se om du har behov for PIM.

Du jobber med produktinformasjon

Du har unødvendige feil i produktinformasjon til ulike kunder

Du kan spare/tjene mye hvis du blir mer effektiv i kundedialog og ordreprosessen

Du selger, eller vurderer, til ulike land med ulike valuta og språk

Du har mer en 100 produkter

Du har komplekse og tekniske produktinformasjon

Produktene dine har flere egenskaper og spesifikasjoner

Produktene dine har attributter

Produktene dine har varianter

Produktene dine må bygges/konfigureres

Du har kunder med ulike behov for produktinformasjon (priser og produkter)

Du trenger å effektivisere og automatiserer kommunikasjon med ulike interessenter; ansatte, kunder, bransjen og media

Du har et organiseringsbehov rundt arbeidsflyter for produktinformasjon

Du ønsker å øke salg og kryssalg

DAM (Digital Assets Management)

Digital assets management (DAM) er et system som lagrer, organiserer og deler digitale eiendeler. DAM kan fungere som både versjons- og adgangskontroll, da systemet lagrer tidligere versjoner og sikrer riktig tilgang til eiendelene vha. integrasjon mot katalogtjenester. Med DAM har du kontroll på berikende data som bilder, videoer og dokumenter, så systemet er superviktig for gode digitale løsninger.

Har du spørsmål eller ønske om å komme i gang med PIM? 

Vi i Gurusoft har 20 års erfaring med netthandel, og svarer på alt du måtte lure på om både nettbutikk og PIM. Send oss en forespørsel via "kontakt oss" siden, eller send en direktemail til espen@gurusoft.no!
 



Andre artikler du kanskje vil like


ALT BEGYNNER MED VALG AV RIKTIG NETTHANDELSPLATTFORM



Vi er kjent for å snakke forretning, ikke teknologi, med våre kunder. Etter en samtale med Gurusoft, eller en av våre mange kunder, vil dere se nye muligheter for digitalisering og økt konkurransekraft i deres verdikjede.

Brukerdrevet produktutvikling med kort vei mellom kunde, support og utvikler gir oss en unik mulighet til å utvikle brukervennlige og tidsbesparende  bransjeløsninger. 

Fagkunnskap og innovasjon, med tilhold i netthandelsbyen Sandefjord tar vi pulsen på netthandelen hver dag. Vi brenner for vårt fag, våre produkter og suksess for våre kunder!

 

Kort presentasjon i Google Slides

Lenker
Min side