Til toppen
Heldigitalisering frigjorde mange ressurser

Heldigitalisering frigjorde mange ressurser

Ønsket om å bidra med både utstyr og erfaring i sportsbransjen var med på å drive Outdoor AS da de etablerte seg i 2004. Outdoor er i dag en ren leverandør av fjellsportutstyr, og ønsker å tilby unike produkter fra ledende merker i sitt felt.


Som B2B-leverandør har Outdoor flere større, faste kunder. Dette gjorde at manuelle henvendelser og punching av ordre tok betraktelig med tid og ressurser. De innså derfor at de trengte å sette igang en løsning som ville forbedre Outdoor. Ønsket var en nettløsning hvor de slapp å bytte ut andre inneværende systemer. 

Hvorfor Gurusoft?

“Vi hørte om Gurusoft gjennom andre aktører i leting etter leverandør av nettbutikken. Valget falt på Gurusoft fordi de kunne levere akkurat det vi trengte.” - Markus Paulsen

Prosjektet:

  • B2B- og B2C-handel

  • Integrasjon mot Microsoft Dynamics NAV

Samarbeidet mellom Outdoor og Gurusoft resulterte i en netthandelsløsning som fungerer som suppleringsportal for butikkene. Alle de daværende manuelle prosessene har nå blitt digitalisert. Outdoor har dermed fått frigjort mye tid og ressurser, som har ført til en forenkling av hverdagen til de ansatte. 

Kommentar fra Outdoor:

“Det er alltid ting å plukke på i slike samarbeid, men systemet vi har fått nå virker. Det er det viktigste, og vi er fornøyde.” - Markus Paulsen