Skip to main content
Til toppen

Nordic Toy Team flytter innkjøpsmessen online for aller første gang

I en periode som krever nytenkning og alternative løsninger har en av Gurusofts kunder, Nordic Toy Team, vært raskt ute med å omstille seg. Innkjøpsmessen som vanligvis fyller showroomet i Sandefjord med ansatte fra 220 leketøysbutikker over hele landet, blir nå for aller første gang streamet online. «Vi kjører et produktinnkjøpsmøte som butikkene våre kan streame live, eller se senere på opptak når det passer dem» sier markedssjef i Nordic Toy Team, Sara Herregården.


Messen går digitalt

Leketøysleverandørene har stilt opp i forkant med vareprøver og produktfilmer, og tilgjengeliggjør seg i løpet av streamen for å kunne svare på innkjøpernes spørsmål. På denne måten blir det effektiv live-kommunikasjon mellom butikk og leverandør gjennom hele sesjonen. "Butikkene er spente, og har sendt oss mailer med spørsmål om når portalen er klar, og hvilket tidspunkt live-streamen starter. Det er dermed et spennende produktmøte for alle. Både for de av oss som skal selge, og de av oss som skal handle" sier Herregården. 

Hvem er Nordic Toy Team?

Med ca 250 butikker fordelt på kjedene Ringo og Kozmos i Norge, samt Lekextra i Sverige, har Nordic Toy Team blitt landets største aktør i leketøysbransjen. Leketøysforretningene er selveid av butikkdriverne, og Nordic Toy Team fungerer som et servicekontor for butikkene. De er dermed tilgjengelig for å bistå med leverandøravtaler, innjøpsbetingelser, kampanjer, aktiviteter o.l. Innkjøpsmessen som avholdes to ganger i året er ansett som en fin mulighet for butikkdriverne å møtes, og sammen planlegger de månedene som kommer derfra. 

Hvordan forholde seg løsningsorientert i en tid som krever omveltning?

Leder for salg og marked hos Gurusoft, Espen Jensen, ser på endringer som noe utelukkende positivt for teknologien og netthandelens fremdrift. "Tiden er inne for å tenke digital og alternativ tilgjengelighet for kundene dine, i kombinasjon med effektiv opplæring. Det er dette som bidrar til at du til syvende og sist får solgt produktene dine, og her kan netthandel og digital produktinfomasjon hjelpe deg lagt på vei" sier Jensen. 




Andre artikler du kanskje vil like


ALT BEGYNNER MED VALG AV RIKTIG NETTHANDELSPLATTFORM



Vi er kjent for å snakke forretning, ikke teknologi, med våre kunder. Etter en samtale med Gurusoft, eller en av våre mange kunder, vil dere se nye muligheter for digitalisering og økt konkurransekraft i deres verdikjede.

Brukerdrevet produktutvikling med kort vei mellom kunde, support og utvikler gir oss en unik mulighet til å utvikle brukervennlige og tidsbesparende bransjeløsninger. 

Fagkunnskap og innovasjon, med tilhold i netthandelsbyen Sandefjord tar vi pulsen på netthandelen hver dag. Vi brenner for vårt fag, våre produkter og suksess for våre kunder!

 

Kort presentasjon i Google Slides

Lenker
Min side