Skip to main content
Til toppen
Informasjon om EOS, VA, klima og bærekraft

Netthandelsrapporten 2026

Din veiviser til vekst i norden

 

 


2-5 MIN LESETID

Stopper du opp i en tid med akselererende digitalisering?

Konkurransen tilspisser seg, og i 2026 er det de aktørene som klarer å kombinere teknologi, data og ekte kundefokus som kommer til å lede an i nordisk varehandel. Derfor har vi laget en rapport som gir deg innsikten du trenger for å møte 2026 med selvtillit – og ta året med storm.

Last ned rapporten her

Hva dominerer retningen for nordisk commerce i 2026?

I rapporten får du vite hvordan du transformerer din virksomhet og sikrer vekst i en tid med økt press på effektivisering.

Den Kundesentriske Revolusjonen:
Kunden er i sentrum av enhver forretningsbeslutning. Oppdag hvordan du oppnår friksjonsfrihet og leverer hyper-personalisering – et overlevelseskrav for å rettferdiggjøre en høyere pris eller oppnå kostnadsbesparelser.

Al-Drevet Kundeopplevelse:

  • Kunstig intelligens er motoren for å håndtere kompleksitet.
  • Lær hvordan du bruker Al til å:
  • Implementere dynamisk prising og sortiment i sanntid.
  • Utnytte prediktivt lager for å flytte varer nærmere kunden før bestilling.
  • Transformere kundeservice med generativ Al som proaktive, digitale salgsassistenter.

Unified Commerce:
Gå fra Omni-channel til Unified Commerce ved å knytte alle kanaler sammen i sanntid. Dette sikrer sanntids lagersynlighet over alle lokasjoner og sømløshet i kundereisen.


Bransjespesifikke trender:

I årets rapport har vi også inkludert egne seksjoner med bransjespesifikke trender. Her ser vi nærmere på blant annet:


Industri (B2B-dominans):
Hvordan automatisere komplekse salg med CPQ-integrasjon og hvorfor Punch-out er et standardkrav.

Næringsmiddel/dagligvare:
Strategier for å redusere matsvinn med dynamisk prising og betydningen av Quick-Commerce (Dark Stores).

Teknisk verktøy & byggebransjen:
Hvorfor NOBB-integrasjon og mobil, geolokalisert byggeplasshandel er obligatorisk.

Sport, fritid & fashion:
Hvordan integrere Re-Commerce (Second-hand) og bruke Al for å redusere returkostnader med størrelsesveiledning.

Helse, skjønnhet & personlig pleie:
Kravene til regulatorisk compliance (Anti-grønnvasking) via et robust PIM-system og bruk av digital diagnostikk

 

Last ned Netthandelsrapporten 2026 i dag for å sikre ditt konkurransefortrinn!

Lenker
Min side