Skip to main content
Til toppen



Hvorfor trenger du PIM (Product Information Management) ? 

Kunder søker og etterspør produktinformasjon som aldri før, og dette setter nye krav til deg som distributør av varer og tjenester på nett. En PIM-løsning (product information management) kan i dette tilfellet være svaret, da verktøyet gir deg mulighet til å tilby god og nøyaktig informasjon, som igjen øker kundetilfredshet og brukeropplevelse. Det er også verdt å merke seg at innholdsrik produktinformasjon øker sannsynligheten for at kundene legger igjen ordre i nettbutikken, og hvis du som aktør bruker mye tid og ressurser på å oppdatere nettbutikken med følgende informasjon, kan det tenkes at en PIM-løsning er helt riktig for din bedrift å investere i;

  • Riktige og oppdaterte priser
  • Spesifikasjoner og innhold 
  • Tekniske forhold 
  • Alternativer og tilbehør til gitte produkter
  • Bruksmønster og fordeler
  • Sammenligning
  • Innhold på avtaleforhold rundt et produktsett 
  • Markedsmateriell i form av bilder og videoer
  • Dokumenter, sertifikater og teknisk bistand 
  • Informasjon på flere språk

 

Skap tillit og øk sjansene for mersalg

God produktinformasjon bidrar til opplæring. Det vil si at jo mer oppdatert, personalisert og forklarende informasjonen er, jo større grunnlag har kundene for å kunne ta en beslutning. Ved å dessuten tilby gode produktbilder, videoer, tilbehør, alternative produkter, steder med tilgjengelige reservedeler og slitedeler, skaper du tillit hos kunden, og øker sannsynligheten for mersalg. Dette bidrar også til salgsavdelingen din får et bedre grunnlag for å følge opp kvalitative salgsprosesser, der de kan bruke mer tid på mersalg, og mindre tid på grunnleggende opplæring. 

 

Bedre flyt med integrasjoner 

Har du digitale kilder til produktinformasjonen? Isåfall kan du hente den direkte ut, uansett format, med Gurusoft Integration! Våre PIM-løsninger er integrert med grunndata fra ERP og andre produktkataloger for å slippe dobbeltlagring og manuelle arbeidsprosesser rundt datafangst. 
 

Automatisering

Å håndtere enorme mengder produktdata kan være overveldende med mindre gode systemer er på plass, eller hvis de ikke blir automatisk plassert på relevante sider i nettbutikken eller salgskanalene dine. Gode PIM-systemer er ikke bare automatiske, men gir deg kontroll over arbeidsflyten for å sikre datakvalitet, og sparer deg for både tid og krefter! 

 

Kvalitetssikring 

Med manuelle prosesser dukker det ofte opp menneskelige feil. Dette kan igjen gå utover kvaliteten i leveranser, kundens forventninger, og ikke minst koste deg både tid og kapasitet. En god produktflyt mellom systemene dine sikrer at riktig data alltid er oppdatert og tilgjengelige i de forskjellige salgskanalene. Videre kan du utføre ulike arbeidsflyter som sikrer kontrollsteg i verdikjeden. Viktige funksjoner her er; rollebasert tilgangsstyring og redigeringsrettigheter per enhet, som er viktige når du har flere som jobber med produktet ditt. 

 

Brukervennlig brukergrensesnitt

Brukervennlighet skal være for både ansatte og kunder. La gode løsninger for navigasjon gjøre jobben enkel for at dine kundegrupper skal finne riktig kategorier og produkter. Dette gjøres via; søk, attributtstyring for bistand i søk, filter for god segmentering, mobilvennlighet og produktstrukturer med varianter og konfiguratorer.
 

Gurusoft tilbyr PIM inkludert i vårt grunnprodukt Gurusoft Ecommerce, og vårt mål er å dekke de grunnleggende PIM behovene i vår netthandelsplattform. Sammenlignet med rendyrkede PIM plattformer sier vi typisk at vi har 80% av funksjonaliteten, men inkludert i ett og samme brukervennlige verktøy, og ikke minst, innenfor samme månedspris. Ergo høy kvalitet/pris forhold. Har du spørsmål om PIM eller ønsker å vite mer om netthandelsløsning fra Gurusoft? Ikke nøl med å ta kontakt!



Andre artikler du kanskje vil like


ALT BEGYNNER MED VALG AV RIKTIG NETTHANDELSPLATTFORM



Vi er kjent for å snakke forretning, ikke teknologi, med våre kunder. Etter en samtale med Gurusoft, eller en av våre mange kunder, vil dere se nye muligheter for digitalisering og økt konkurransekraft i deres verdikjede.

Brukerdrevet produktutvikling med kort vei mellom kunde, support og utvikler gir oss en unik mulighet til å utvikle brukervennlige og tidsbesparende  bransjeløsninger. 

Fagkunnskap og innovasjon, med tilhold i netthandelsbyen Sandefjord tar vi pulsen på netthandelen hver dag. Vi brenner for vårt fag, våre produkter og suksess for våre kunder!

 

Kort presentasjon i Google Slides

Lenker
Min side