Gurusnakk: Episode 2 – «Er B2B-selgeren død?»

/ /av 

Hør og følg vår Podcast serie her:

«Death of B2B- Salesman»:
Fremtiden kan virke dyster for bedrifter som tviholder på «utdaterte» salgsmetoder. Vi utforsker statistikkene som tilsier at fremtidens salgsavdelinger vil oppleve vesentlige endringer!

Fakta fra Forbes:
– 92% av kjøpsprosser starter med et Google søk
– Opp til 90% av kjøpsprosessen er over før man kontakter Salgsavdelingen
– 93% av kundene vil ikke prate med selgere når de har tatt en avgjørelse
– i 2020 vil 85% forvalte sine relasjoner uten å være i kontakt med mennesker!

Dødsfallet til «The B2B Salesman»:
Har uttalsen til Forbes Magazine hold i seg, eller er det en overdrivelse?

Cold-calls:
Tidstyven. Har den «gamle» salgsmetoden tålt tidens tann?

Salgsavdelingen:
Innen 2020 spås verdens salgsavdelinger å ha krympet med 30%. Hva blir alternativet?

Den moderne kunden:
Hvordan gjør vi transaksjonen personlig, samtidig som vi øker effektiviteten?

Den menneskelige kontakten:
85% av verdens kjøp og salg skal visstnok gjøres digitalt innen 2020. Hvordan kan dagens selger forberede seg?

Søkemotorene:
Hvordan forholder vi oss til at 92% av alle kjøpsprosesser starter med et søk på Google?

«Eksperten»:
Den gode konsulenten blir viktigere og viktigere for bedriften.

Den gode historien:
Hvordan sørger vi for at produktet eller tjenesten vekker de riktige følelsene hos kunden?

Den nye salgsavdelingen:

  • Omfavn teknologien
  • Øk effektivitet på kommunikasjon
  • Del kunnskap og ideer mye enklere
  • La kunder hente ut informasjon når det passer de!
  • Segmenter kunder ut fra digitalbehovet
  • Tettere og enklere opplæringsprosesser med kunde

Send oss et spørsmål